بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

دوستان لیورپولی، دشمنان آفریقایی| شب بزرگ فوتبال آفریقا

  • کد خبر: ۹۸۲۷۱
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
دوستان لیورپولی، دشمنان آفریقایی| شب بزرگ فوتبال آفریقا
صلاح و مانه با تیم‌ملی کشورمان در فینال جام‌ملت‌های آفریقا شرکت می‌کنند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ فینال حساس‌ترین رقابت فوتبالی در آفریقا از ساعت ۲۲:۳۰ بین دو تیم مصر و سنگال برگزار خواهد شد. جام‌ملت‌های آفریقا که با قوانین عجیب‌وغریبش یک‌ماهی هیجان را به قاره سیاه برده بود، امشب در مصر قهرمان خودش را خواهد شناخت.

محمد صلاح رهبری مصر را برعهده خواهد داشت و سادیو مانه سنگال را کنترل خواهد کرد. فراعنه مصرانه به‌دنبال ارتقای جایگاهشان و رسیدن به هشتمین عنوان قهرمانی هستند، درحالی‌که سنگال برای رسیدن به اولین قهرمانی‌اش گام برمی‌دارد. همین مطلب این تیم را جنگنده‌تر می‌کند. راهی که سادیو مانه و یارانش در تیم‌ملی سنگال برای رسیدن به فینال طی کرده‌اند، بسیار آسان‌تر از مصر بود. مصر بازی ابتدایی گروهش را به نیجریه باخت و هواداران به‌دلیل نمایش‌های اولیه‌اش از تیم انتقاد کردند.

این تیم درنهایت با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل ساحل عاج در مرحله یک‌هشتم نهایی و پیروزی ۲بر۱ مقابل مراکش در وقت اضافه در مرحله یک‌چهارم نهایی، شتاب بیشتری به‌دست آورد. محمود حسن (ترزگه) مهاجم مصری گفت: «ما در شرایط بسیار سختی بازی کردیم، اما توانستیم بر همه مشکلات غلبه کنیم. ما ۱۲۰دقیقه در سه بازی متوالی بازی کردیم، اما تمرکزمان را حفظ کردیم تا کار را به پایان برسانیم. ما مقابل سنگال با عزم زیادی بازی خواهیم کرد و از باخت مقابل کامرون در فینال۲۰۱۷ درس گرفته‌ایم.» مصر در سال۲۰۱۷ با حضور صلاح و ترزگه نایب‌قهرمان شد.

چشمک قهرمانی به مصری‌ها

تیم مصر هفت قهرمانی، دو نایب‌قهرمانی، سه رتبه سومی و سه عنوان چهارمی دارد. این تیم ۱۰ بار به فینال رسیده و شانزده بار در نیمه‌نهایی حاضر بوده است، یعنی تقریبا در نیمی از ۳۳ دوره این مسابقات. سنگال، اما سومین‌بار است که رنگ فینال را می‌بیند. آن‌ها در هر دو فینال قبلی در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۹ در دیدار نهایی شکست خوردند و سه بار هم چهارم شده‌اند. یعنی سنگال نه در فینال رنگ برد را دیده است، نه در دیدار رده‌بندی. سنگال و مصر در شانزده سال گذشته فقط دو بار در مقدماتی جام‌ملت‌های آفریقا باهم روبه‌رو شده بودند و حالا در کمتر از دو ماه باید دو بار دیگر به‌مصاف هم بروند؛ یکی امشب در فینال جام‌ملت‌های آفریقا و دیگری در فروردین و در پلی‌آف جام‌جهانی که یکی از آن‌ها از صعود بازخواهد ماند و دیگری راهی قطر خواهد شد.

غیبت کی‌روش در شب فینال

کی‌روش به‌دلیل اعتراض شدید به داور بازی با کامرون، دو بار با کارت زرد داور روبه‌رو شد و حالا نمی‌تواند تیم‌ملی مصر را در دیدار فینال جام‌ملت‌های آفریقا همراهی کند. سرمربی فراعنه همچنین به پرداخت ۱۰هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد. بر این اساس، کی‌روش علاوه بر فینال جام‌ملت‌های آفریقا نمی‌تواند در بازی رفت تیم‌ملی مصر مقابل سنگال در انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر روی نیمکت بنشیند.

کارلوس کی‌روش حالا دارد با مصر قهرمان جام‌ملت‌های آفریقا می‌شود و در صورتی که بتواند سنگال را در فینال شکست دهد، دیگر کسی نمی‌تواند به او بگوید مربی بی‌جام، زیرا یکی از معتبرترین جام‌های فوتبال جهان را تصاحب خواهد کرد.

کلوپ: حضور مانه و صلاح در فینال دستاورد بزرگی است

کلوپ در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر کاردیف‌سیتی در دور چهارم از جام‌حذفی انگلیس درباره بازیکنان حاضر در جام‌ملت‌های آفریقا گفت: «من هنوز برنامه‌ای ندارم که با تیم به تماشای فینال این مسابقات بنشینم، اما با دقت این رقابت‌ها را دنبال کرده‌ایم. رسیدن به فینال برای هر دو آن‌ها دستاورد بزرگی است.» او درباره اینکه یکی از بازیکنانش در دیدار فینال بازنده خواهد بود، اظهار کرد: «تا‌به‌حال تورنمنت بسیار موفقی برای پسر‌ها بوده است. این فینال بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود، اما تماشای این بازی آسان نیست، چون یکی از آن‌ها پس از این بازی خوش‌حال خواهد بود و دیگری بسیار غمگین است. هر دو شانس خوبی برای فتح جامی بسیار مهم دارند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->